Trebamo li stvarno employer branding?

Ako imate profil na LinkedIn-u, sigurno primjećujete sve češće objave: „Upoznajte Ivana! Ivan je IT-evac s dugogodišnjim iskustvom, malim psom i žarkom željom da otrči maraton. Zadovoljstvo nam je poželjeti mu dobrodošlicu u tim!..“ Proces takvih objava je obostran. Tako zaposlenici koji su zadovoljni novim poslodavcem, često ponosno stave obavijest o istome. Kako biste bili tvrtka u kojoj svi žele raditi, koja na natječajima za posao dobiva stotinjak prijava i koja privlači najpoželjnije kandidate, danas je bitno graditi dobar employer branding.

employer branding

Employer branding – vaša karika za uspjeh

Pojednostavljeno, employer branding je reputacija tvrtke kao poželjnog mjesta za rad. Temelji se vrijednostima tvrtke, korporativnoj kulturi i odnosu prema zaposlenicima. Zanimljivo je da organizacije imaju employer branding bez obzira rade li na tome aktivno ili ne. Naime, zaposlenici pričaju o poslu na raznim mjestima, a njihova perspektiva i način na koji pričaju o organizaciji utječe na njenu percepciju kao poslodavca.

U oglasima za posao u rubrici: „Što nudimo?“ nikad ne stoje informacije o prodaji proizvoda ili usluga koje tvrtka ima. Nove zaposlenike ne brine reputacija vašeg proizvoda ili usluge, već reputacija vas kao poslodavca. U digitalnom svijetu gdje kandidati mogu pretražiti vašu tvrtku prije nego li pošalju prijavu, jako je bitno da budete konkurentni. Naime, čak 95% ljudi koji traže posao kažu da reputacija brenda utječe na njihovu odluku o prijavi, a 40% ljudi promijenilo bi posao za istu plaću ako druga tvrtka ima bolji employer branding.

employer branding
“Klijenti neće voljeti neku kompaniju sve dok je zaposlenici prvo ne vole.“
– Simon Sinek, author, Start with Why

Mnoge tvrtke danas imaju talent aquisition specijaliste ili rekrutere koji brinu da se privuku najkvalitetniji kandidati. Tako je posebice u sektoru IT-a gdje je potražnja jako velika i gdje kandidati mogu pažljivo birati koju će poziciju prihvatiti. Naime, osim što dobar employer branding smanjuje troškove procesa zapošljavanja za 43%, on smanjuje fluktuaciju zaposlenika, privlači visoko talentirane ljude, pomaže u zadržavanju kvalitetnih članova tima i motivira ih da efikasnije i zadovoljnije rade. Dugoročno, sve navedeno pomaže u ostvarivanju ciljeva tvrtke.

Kako izgraditi employer brand

Slike poslovnog prostora, team buildinga, priče o novim zaposlenicima, isticanje benefita poput sistematskih pregleda i aktivno javljanje kandidatima kod natječaja za posao samo su neke od taktika koje možete koristiti u svojoj employer branding strategiji. Međutim, ni najbolja objava na LinkedIn-u ili strategija na društvenim mrežama vam dugoročno ne može pomoći ako ste loš poslodavac i ne brinite o svojim zaposlenicima. Sretan zaposlenik je najvažniji i najveći ambasador nekog brenda.

 

employer branding

Korporativna kultura kao kamen temeljac

Korporativna kultura je srce neke organizacije i često je možete brzo prepoznati. Način na koji su vas dočekali na razgovoru za posao, stil komunikacije (više služben ili prijateljski), izgled ureda gdje su zaposlenici, postoje li pregrade između njih, smiju li se i razgovaraju, prepoznaje li se autoritet među njima, ima li glazbe ili je tišina… U samoj definiciji, korporativna kultura je skup stavova, vrijednosti i ponašanja svih članova organizacije, i u jako kratko vrijeme je možete osjetiti unutar neke organizacije.
I za tvrtke i za zaposlenike bitno je da pronađi ‘savršen fit’. Točnije, osobu koja će se uklopiti u korporativnu kulturu organizacije, bez obzira kakva ona bila. Ukoliko kultura odgovara zaposleniku, on će biti zadovoljniji i samim time produktivniji. U svemu tome pomaže employer brending.

Od ‘yes man’ do ‘ti si frend’

Danas bi nekadašnju korporativnu kulturu mnogi nazivali strogom, iako još uvijek postoji u nekim organizacijama. Naime, nekada je komunikacija između ‘vrha’ i zaposlenika bila gotovo nikakva i zaposlenici su imali puno manje slobode na radnom mjestu. Tehnološkim promjenama i dolaskom automatizacije, mijenjala se i korporativna kultura. Milenijalci danas puno više cijene udobnost na radnom mjestu, transparentnost, jasnu i dvosmjernu komunikaciju između svih članova. Bitan je timski rad i stvaranje povezane zajednice, društvena odgovornost tvrtke, mogućnost dodatne edukacije, migracija unutar tvrtke i napredovanja.

employer branding

Korona utjecaj

I pandemija koja se nedavno dogodila pridonijela je mijenjanju motivacije kod mnogih radnika. Iako se danas poslovna putovanja vraćaju na velika vrata, uredski rad mnogi su zamijenili radom od kuće. Pandemija je toliko promijenila tržište rada da je home office postao tražena opcija kod potrage za poslom. 

Osim toga, mnogima se promijenila perspektiva o poslu te su do izražaja došle dodatne vrijednosti. U listopadu, 2021. godine od 3500 zaposlenika diljem svijeta, čak 65% ih je reklo da su preispitivali značenje posla u svom životu, a 56% ih je izrazilo želju da više pridonose društvu. Ovi podaci mogu se shvatiti na način da danas ljudima nije dovoljna samo plaća. Ljudi se žele osjećati cijenjeno i kao da pridonose nečem većem.

Zaposlenik je na prvom mjestu

Dolaskom nove generacije na tržište rada situacija će se još više mijenjati, stoga je employer branding i ljudski resursi (HR) u tvrtkama važniji nego ikad. Kako bi se zaposlenici mogli razvijati i posljedično, kako bi bili zadovoljni, potrebno im je omogućiti uvjete za rad u uredu i doma, pojednostavniti složene poslovne procese, osigurati lagano upravljanje dokumentima te im omogućiti da rade sa svim potrebnim podacima i analizama što brže i što efikasnije.

Zaključak je da organizacije danas moraju, više nego ikada prije, cijeniti svoje zaposlenike, ulagati u njih i zadržati pozitivne dugoročne odnose. Ne želite da odu, već želite da pozitivnim online review-om ili usmenom predajom šire pozitivnu sliku o brandu!