Dosta vam je čekanja za prijem robe? Evo rješenja!

O logistici inače uopće ne promišljamo, no ona igra ulogu u mnogim segmentima naših života. Određene svjetske krize pokazale su što se može dogoditi kada se logistički procesi, transport i prijem robe uspore ili unište.

S obzirom na širu sliku, uloga logistike unutar samog poduzeća još je važnija. Ni jedno poduzeće dugoročno ne može opstati ako mu logistički sustav nije dobro posložen. No, kako to postići?

Upravljanje skladištem najvažnija karika

Jedan od najvažnijih segmenata logističkog sustava je skladišno poslovanje, upravljanje zalihama i proces nabave. Nekurentne zalihe i skladišni problemi poput sporih, nepotrebnih unutarnjih procesa mogu usporiti protok robe i materijala u poduzeću te dovesti do velikih gubitaka. S druge strane, pravilno upravljanje skladištem može smanjiti vrijeme potrebno da roba dođe do krajnjeg kupca i smanjiti troškove transporta.

Svako skladište ima sljedeće zadatke:

  • uravnotežiti tok materijala i osigurati neprekidnost proizvodnje,
  • realizacija skladištenja uz najniže troškove, pazeći da su novčana sredstva za zalihe najmanja moguća,
  • osigurati kvalitetu materijala i robe na skladištu, bez rasipanja, loma i gubitka,
  • ubrzavati tok materijala kako bi se skratio proces poslovanja i ubrzao koeficijent obrtaja zaliha.
upravljanje skladištem

Na neki način možemo reći da o skladišnom poslovanju uvelike ovisi poslovanje cijelog poduzeća.

Organizacija je temelj uspjeha

Uspješno skladište ima učinkovit unutarnji transport, odnosno omogućuje kontinuitet robe po unaprijed određenom rasporedu, sustavno i planski. Kako bi se to moglo, potrebna je suvremena organizacija unutarnjeg kretanja robe, vođenje točne dokumentacije, pregled stanja skladišta, odgovarajući raspored te ažurna i pravilna evidencija ulaska i izlaska robe.

Faze skladišnog procesa:

PRIJEM POHRANA ROBE KOMISIONIRANJE OTPREMA

Kažu ljudi da je bitno dobro započeti, a ostalo već nekako ide. U slučaju skladišta, proces započinje prijemom robe i o njemu ovisi svaka druga faza skladišnog upravljanja. Ako se zaprimanje robe ne obavi u planiranom vremenu ili dođe do problema s organizacijom i najavom, sve druge etape poslovanja pate.

Osnovna funkcija prijema je istovar robe iz sredstva vanjskog transporta i ulaz robe u skladište. Brzina i učinkovitost zaprimanja robe ovisi o brojnim čimbenicima: vrsti skladišta, vrsti djelatnosti, vrsti robe, prijamnoj zoni, manipulaciji robom, dobavljačima, načinu zaprimanja, korištenom skladišnom sustavu, broju radnika i sustavu najave.

Problemi kod zaprimanja robe

Jeste li znali da vozači kamiona trećinu vremena provedu čekajući istovar? Talijani su odlučili provesti istraživanje na 82.792 radna dana vozača prijevozničkih tvrtki i došli do zaključka da 29.000 radnih dana vozači jednostavno – čekaju. Gubitci su milijunski. No, koga kriviti? Vozače, skladištare ili sustav koji ne omogućuje učinkovit raspored zaprimanja i najave dolaska?

Činjenica je kako loša regulacija dostavnih vozila može dovesti do kaosa kod prijema. Osim što se proces usporava, često iziskuje više radne snage i smanjuje učinkovitost skladišta. Drugim riječima, kada dođe do problema, osoba koja je zadužena za prijem ne stigne sve odraditi sama, stoga mu pomažu drugi zaposlenici.

Do toga najčešće dolazi zbog lošeg sustava najave, no ne samo o dolasku kamiona već o količini i vrsti robe koja dolazi u skladište. Kada su ove informacije poznate, skladište je unaprijed informirano i može se pripremiti, složiti raspored istovara robe i koordinirati ostale aktivnosti vezane za prihvat.

Sustavi za najavu robe u skladište

Postoje različiti sustavi najave koje poduzeće može koristiti, no AVIZO je jedini potpuno integrirani sustav za najavu dolaska robe koji koristi poslovnu logiku i već pohranjene podatke u Microsoft Dynamics 365 Business Central rješenju. Avizo pruža pravovremene i potrebne informacije o količini i vrsti robe koje su uvijek dostupne kako bi se eventualni problemi prilikom zaprimanja robe otklonili u što kraćem roku.

Ujedno se skraćuje vrijeme prijema robe i vrijeme čekanja dobavljača na istovar, povećava broj primljenih vozila u određenom vremenskom razdoblju i poboljšava suradnja s poslovnim partnerima/dobavljačima kroz bolju informiranost, pouzdanost i točnost.

Osim pouzdanog sustava najave robe, na optimizaciju skladišnih procesa može utjecati i pravilan izbor skladišne lokacije. U tome može pomoći ABC analiza koja uz pomoć Paretovog pravila svrstava robu u grupe prema broju obrtaja u zalihama. Također, na brzinu prijema utječe praćenje robe. Uz dobar sustav za skeniranje barkoda obrada transakcija će biti brža i s manje pogrešaka.

Prednosti korištenja sustava za najavu robe

Automatizacija poslovnih procesa uvijek ubrzava poslovanje, no to nije jedini način optimizacije skladišnih procesa. Sustav za najavu robe poput aplikacije AVIZO smanjuju administrativne troškove povezane sa zakazivanjem najava, omogućuju uvid u status zakazanih najava u stvarnom vremenu, maksimiziraju efikasnost, smanjuju zakrčenost na prijemu, vrijeme čekanja i troškove prekovremenog rada.

skladišni procesi

Zaključak

U području logističkih sustava postoje brojne informacijske tehnologije koje pomažu u učinkovitijem izvršavanju aktivnosti poput transporta, prijema i skladištenja robe. Sustavi za najavu robe, automatizacija kreiranja prijevoznica, barkod skeneri, efikasna izrada plana nabave i druga rješenja koja objedinjuju razne segmente u sveobuhvatno rješenje odličan su izbor za optimiziranje logističkih operacije i cjelokupnog poslovanja.

Odlična vijest je što ne morate biti informatički stručnjak, multimilijunska kompanija ili tvrtka s velikim IT odjelom da biste sve svoje unutarnje poslovne procese informatički povezali i optimizirali. Za to postoje već napravljene tehnologije i ljudi koji vam omoguće ostvarivanje svih poslovnih ciljeva, samo se trebate javiti 😊