Kako se riješiti najčešćih problema u skladišnim procesima?

Kao neizostavan logistički dio, skladišni procesi važni su za proces opskrbe i za uspješnost raznih djelatnosti. Upravo je izazovna situacija posljednjih godinu dana pokazala kako je distribucija robe i ispravno skladištenje bitno za ekonomiju i održavanje tržišta. U vrlo dinamičnom okruženju, uz krizne situacije, transportne probleme i nedostatak robe, cijelo je tržište i društvo ovisilo upravo o njima.

Ipak, čak i u smirenije doba postoje skladišni problemi koji se gotovo uvijek pojavljuju. Kako ih se riješiti te kako optimizirati upravljanje skladištem, saznajte u tekstu.

Skladišni procesi u kratkim crtama

Upravljanje skladištem nije jednostavno. Ono uključuje planiranje, organiziranje, upravljanje, nadgledanje i kontrolu svega što se unutar skladišta događa, a pritom i izvještavanje vodstva o istome. Kako bi to bilo moguće, upravitelj skladišta mora biti svjestan svih skladišnih procesa.

U kratkim crtama, oni se najčešće i najjednostavnije svode na prijem, smještaj, čuvanje, izdavanje i otpremu robe. Dakako, funkcije unutar tih procesa su široke. Evidentiranje zaliha i tereta, preuzimanje i zaprimanje, papirologija, unos, slaganje, preslagivanje, otprema i evidencija zahtijevaju odgovornost i stalnu koncentraciju.

problemi u skladištu

Najčešći problemi prilikom skladištenja

Pogreške i problemi u skladištu mogu utjecati na učinkovitost, točnost i kompletnu uspješnost drugih sekcija poslovanja. Ukoliko ih se ne predvidi i ne reagira na vrijeme, uzrokuju dodatne troškova na već ionako velike skladišne izdatke. S obzirom da je glavni cilj upravljanja skladišnim procesima smanjenje troškova, ušteda vremena te optimizacija funkcija, važno je na vrijeme identificirati rizike i smanjiti potencijalne štete.

1. Netočna zaliha

Velik problem unutar skladišta je netočno evidentiranje zalihe. Do toga može doći zbog raznih faktora. Ponekad je to prilikom samog zaprimanja robe. Dolazak velikih paketa unutar kojih se nalazi nedefiniran broj manjih mogu dovesti do pogrešaka kod evidencije.

Ponekad je u pitanju pogreška prilikom samog spremanja robe na predviđenu lokaciju.

Bez obzira na uzrok, ukoliko se oslanjate na krive podatke o zalihama dolazi do lošeg upravljanja. Naručuje se nova roba, a nakuplja zastarjela. Smanjuje se učinkovitost i gube prihodi.

Nažalost, istraživanja pokazuju kako čak 43% manjih poduzeća prati zalihu ‘ručno’, odnosno brojanjem. Neki čak uopće ne prate svoje zalihe. U takvoj situaciji pogreške se često događaju. Dobra je vijest što se loša evidencija zalihe može se spriječiti uz pomoć kvalitetnog barkod sustava koji omogućuje točno skeniranje proizvoda i njegove lokacije. Pospremite podatke od zalihama na digitalno mjesto, umjesto u svojoj glavi.

procesi u skladištu

2. Nepotrebni i preširoki interni procesi

Jedan od najvećih problema s kojima se suočavaju skladišta, a posebice veća, su ponavljajući nepotrebni procesi. Čest je slučaj da više zaposlenika u različitim vremenskim periodima preuzima isti ticket, a time raste mogućnost pogreške. Jedan zaprimi robu, drugi je unese, treći je spremi, četvrti piše lokaciju, peti sređuje dokumentaciju…razumijete što mislimo. Ovakvi skladišni procesi oduzimaju vrijeme i povećavaju troškove rada. Osim toga, kada se dogodi nenamjerna, no vjerojatna pogreška koju možemo pretpostaviti, povećavaju se sveukupni troškovi skladištenja. Ovaj problem ukazuje na loše upravljanje resursima i potrebno ga je na vrijeme prepoznati.

Nasreću, tehnologija vam u ovome može pomoći. Sustavi koji nude točne i pravodobne informacije o zalihama smanjuju rizike i šanse za pogreškom. Automatizirana rješenja ključna su za dinamično okruženje kakvo je skladište. Osim toga, uštedjet ćete vrijeme na ponavljajuće mjesečne inventure te stalnu kontrolu.

Uz ozbiljan, efikasan sustav koji vam nudi potpuno praćenje skladišne robe, uz bržu obradu transakcija i stalnu sinkronizaciju podataka radite na kompletnoj optimizaciji poslovanja. Zaboravite na ručno praćenje skladišnih transakcija i unos podataka te smanjite svoje troškove.

skladišni procesi

3. Loš skladišni tlocrt

Nedostatak mjesta u skladištu te loša organizacija robe prema skladišnim lokacijama može donijeti velike gubitke. Uz pomoć dobrog plana i tlocrta spriječit ćete gubljenje robe i netočnu evidenciju zaliha. Osim toga, zaposlenici neće gubiti vrijeme tražeći proizvode na lokacijama, što će im omogućiti da svoju energiju preusmjere na prioritetniji zadatak.

Također, urednim skladišnim prostorom možete povećati sigurnost na radu i spriječiti oštećenja robe te gubitak prihoda. Isplanirajte rute, povećajte prostor na pohranu te iskoristite vertikalan prostor i visinu skladišta. Dobar tlocrt ubrzava skladišne procese, omogućava više sigurnosti i smanjuje mogućnost rizika.

moira sustav za skeniranje barkoda

Od početka do kraja…

Isplanirajte i pojednostavnite skladišne procese od početka do kraja. Za dogovore, pregovore i jednostavnije naručivanje robe koristite pouzdane B2B, tj. e-commerce platforme. Povećajte učinkovitost svih poslovnih procesa uz povezivanje podatka iz raznih odjela uz integrirani ERP sustav. Nabavite i isprobajte moderne aplikacije za skeniranje barkoda. Olakšajte logistiku i administraciju uz pomoć digitalnih rješenja.

Učinkovito upravljanje resursima i zaposlenicima temelj je dobrog managmenta. Spriječite gubitak prihoda i probleme u skladištu unaprijed. Sretno!