CHATBOT konačno dostupan svima!

Posljednjih godina chatbot kultura uzima maha i mnoga poduzeća prepoznala su prednosti tog oblika komunikacije, i sa zaposlenicima i s kupcima. Ovaj napredak je logičan, jer dok su Web + Facebook nekoć bili dovoljni za konverzije, kupci danas traže brzu i jasnu informaciju kroz osobniji kontakt, mobile first.

Što je chatbot?

Općenito gledano, chatbot je softwerska aplikacija koja je programirana za točno određene zadaće, a chatbot je bot čija je zadaća simulirati razgovor. Laički govoreći, mogli bismo reći kako chatbot glumi osobu s kojom razgovarate, odnosno sposoban je odgovoriti na određeni set predefinirah pitanja i/ili zahtjeva.

Na taj način korisniku se omogućava dobivanje informacije bez čekanja na odgovor i bez nepotrebnih pogrešaka u komunikaciji – i to 24/7.

Bot može biti manje ili više bogat informacijama, ali važno je znati kako se lako prilagođava poduzeću, pogotovo ako ga povežete s programima za vođenje poslovanja. U tom trenutku odmičemo se od klasičnog bota kojeg ste možda i vidjeli, a koji završava s ‘javit ćemo vam se’.

I tako dolazimo do bota koji zaista služi svojoj svrsi podržavajući puni krug od informacije do konverzije.

Za/Protiv Chatbot

Prednosti chatbotova su zaista brojne i uglavnom se vezuju uz smanjenje troškova i povećanje zadovoljstva klijenata ili olakšanje internih procesa. No, glavno ograničenje zbog kojeg su poduzeća do sada zazirala od njihove implementacije je – trošak.

Prednosti

  • Olakšavanje internih komunikacijskih procesa

  • Olakšavanje komunikacije s klijentima

  • Ubrzanje komunikacije s klijentiima

  • 24/7 dostupnost informacija i odgovora za klijente

  • Smanjenje troškova odjela za potrošače i/ili službe za korisnike

  • Povećanje zadovoljstva klijenata

  • Vidljivost na tržištu

  • Povećanje kontakata klijenata

Mane

  • Cijena razvoja i implementacije

  • Kompliciranost osmišljavanja i izrade

Svaka produkcija ima svoju cijenu, a programiranje chatbota bilo je skupo i komplicirano, pogotovo za one koji se s njima do sada nisu pretjerano susretali. Samo osmišljavanje bota tražilo je trud, a njegova implementacija značajno ulaganje.

Upravo u rješavanju te dvije zapreke nastao je način kako chatbot rješenja približiti većem broju poduzeća i to na platformi na kojoj je takav način komunikacije u potpunosti prirodan – Rakuten Viberu.

Zašto baš Viber?

Viber je jedna od najpopularnijih i najsigurnijih mobile aplikacija za razmjenu poruka, a posljednjih godina razvijaju i usluge kakve smo navikli koristiti na društvenim mrežama.

Tu se ističu Communityji – spoj chat grupe i feeda.  U njima je komunikacija prirodno opuštenija bez obzira na broj članova, što poduzećima otvara brojne mogućnosti. Također, na ovaj način vaše se poduzeće nalazi uz vaše korisnike, Na njihovim mobilnim uređajima ste, gdje god oni bili i što god radili, i to bez algoritamskih ograničenja.

S obzirom na problematiku produkcije botova, a sada i prednosti Viber platforme, na tržištu su se ubrzano počela pojavljivati „plug&play“ bot rješenja za Viber. Ova rješenja kombiniraju različite funkcionalnosti chatbotova. Klijent može odabrati one kombinacije koje odgovaraju njegovim potrebama, gradeći tako svoj bot funkcionalnost po funkcionalnost.

Koliko ljudi imate pretplaćenih na svoj brand Communityju ili bot, toliko će ih i zaprimiti notifikaciju o novoj objavi ili poruci.

Prednosti su jasne, a upravo „plug&play“ rješenja ona su koja su utjecala na cijenu, eliminirajući tako glavnu zapreku produkcije.

Primjer Chatbota

Za primjer ćemo uzeti da prodajete neki proizvod te nudite i uslugu savjetovanja oko korištenja tog proizvoda. Kada korisnik traži sve ove informacije telefonom, putem emaila ili slanjem poruke, cijeli proces traje predugo. Korištenjem bota skraćujete vrijeme čekanja, povećavate korisničko zadovoljstvo, ne gubite osjećaj osobnog kontakta, štedite svoje vrijeme i trud… A sve spajanjem nekoliko funkcionalnosti koje su vam potrebne u jedan cjeloviti bot na Viberu.

Botom tako možete automatski odgovoriti na korisnička pitanja.  Što vaš proizvod radi? Koja mu je cijena? Gdje se može kupiti, ima li ga na stanju i na kojoj lokaciji?

Ili korisnicima možete omogućiti da se naruče za termin savjetovanja i osobni dolazak na adresu poslovnice koja im je najbliža. Uz navedeno dajete im navigaciju do poslovnice, možete poslati podsjetnik na dan kada trebaju doći ili poslati zahvalu.

I to sve mobile. Sve automatski bez potrebe za intervencijom zaposlenika.

Time poduzeća svih veličina i bez obzira na područje djelatnosti mogu iskoristiti botove za unaprjeđenje svog poslovanja, a Viber za promociju prema postojećim i budućim kupcima.

Nadamo se kako smo vam uspješno približili temu botova, kao i da ćete ubrzo uvrstiti neki i u svoje poslovanje.

Prepoznali ste prednosti Viber chatbota? Kontaktirajte nas za više informacija, rado ćemo vam pomoći u stvaranju personalizirane verzije chatbota za vaše poslovanje.