7 ključnih koraka za uspješnu digitalnu transformaciju poslovanja

Kako bi ostali u tijeku sa sve složenijim potrebama svojih klijenta i kupaca, sve veći broj tvrtki se posljednjih godina odlučuje za digitalnu transformaciju poslovanja. Razlog tomu je što digitalizacija poslovanja, što uključuje korištenje tehnologija poput automatizacije procesa, umjetne inteligencije ili analize podataka, dokazano značajno povećava produktivnost i profitabilnost.

Da, digitalna tehnologija je snažan alat za postizanje boljih poslovnih rezultata. No, kako bi dobili najviše od korištenja novih softverskih rješenja, potrebno je puno više od samo preuzimanja novih aplikacija.

Za postizanje najboljih rezultata digitalne transformacije poslovanja potreban vam je educiran i angažiran tim. Uz to potrebna je i dobra strategija koja će jasno definirati vaš put. Bez takve „digitalne karte“ koja prati ciljeve tvrtke, čak i najambiciozniji plan digitalizacije poslovanja može pasti u vodu. Upravo zato, donosimo vam sedam ključnih koraka koji će vam pomoći da izbjegnete takav scenarij.

Digitalizacija poslovanja-4APP Solution Zagreb

Korak 1- Komunikacija, upravljanje promjenama i dosljednost

“Upravljanje promjenama omogućuje praćenje i analizu procesa koje je eventualno potrebno poboljšati, odnosno gdje dolazi do eventualnih zastoja

Bez obzira na veličinu tvrtke i branšu u kojoj ona djeluje, digitalizacija poslovanja je puno jednostavnija kada vodite računa o tri pitanja.

Komunikacija, upravljanje promjenama i dosljednost.

Naime, vrlo je važno od samog početka otvoreno komunicirati s poslovnim timom o promjenama koje se uvode. Također, potrebno je jasno definirati ulogu svakog zaposlenika te objasniti kome se mogu obratiti za savjet jednom kada digitalna transformacija započne.

Osim toga, ovakav otvoreni pristup uvođenju promjena pomaže u izbjegavaju dezinformacija i frustracija poslovnog tima zbog nesnalaženja u novim okolnostima.

Upravljanje promjenama omogućuje vam da pratite i analizirate koje procese je eventualno potrebno poboljšati, odnosno gdje dolazi do eventualnih zastoja. Osim toga, pruža vam jasnu sliku na koji način digitalizacija mijenja poslovne procese u svakoj od faza projekta digitalne transformacije.

Tako ćete uvidjeti koja pitanja muče vaš poslovni tim ili partnere te kako im olakšati proces prilagodbe na nova rješenja.

U konačnici,  za uspješnu digitalizaciju poslovanja potrebno vam je strpljenje i dosljednost. Svaka kompleksna promjena u poslovanju traži dugoročnu viziju očekivanih ciljeva. Oni kratkoročni i brzo ostvarivi najčešće donose polovične rezultate.

Digitalizacija poslovanja-4APP Solution Zagreb

Korak 2- Objektivna procjena postojećeg stanja

“Jedino uz uvid u sve nedostatke poslovnih procesa možete pronaći pravo rješenje koje će dati najbolje rezultate

Digitalizacija poslovanja može riješiti puno problema s kojima se susrećete u poslovnim procesima. No, kako bi to postigli, potrebno je objektivno sagledati stvarno stanje i veličinu problema koje želite riješiti.

Ponekad, to znači procjenu svih poslovnih procesa, politike tvrtke i prakse koja je dio svakodnevne rutine vašeg poslovnog tima. Jedino uz jasan uvid u sve nedostatke poslovnih procesa možete pronaći pravo softversko rješenje koje će dati najbolje rezultate.

Recimo da je vaš cilj implementacija novog B2B eCommerce rješenja. I pri tome želite ostvariti uštedu, ubrzati proces online kupnje i ponuditi klijentima jedinstveno korisničko iskustvo.

Prije svega morate definirati s kojim problemima su se do sada susretali vaši B2B kupci.  Zbog čega dolazi do kašnjenja i pogrešaka u narudžbama te kakva je bila povratna informacija klijenata. Kada odgovorite na ova pitanja i  sagledate nedostatke, tek tada implementacija  naprednijeg B2B eCommerce rješenja može dati očekivane rezultate.

Korak 3- Potpora managementa

“Ukoliko želite da bude uspješna, digitalizacija poslovanja mora biti strateški prioritet na razini čitave poslovne organizacije te imati osigurane potrebne budžete

Jedan od najčešćih problema s kojim se tvrtke suočavaju kod digitalne transformacije poslovanja je da viši management ne pridaje potrebnu važnost ovakvim promjenama. Ukoliko želite da bude uspješna, digitalizacija poslovanja mora biti strateški prioritet na razini čitave poslovne organizacije te imati osigurane potrebne budžete.

Uz to, bilo bi idealno da tim koji je zadužen za provođenje ovog projekta ima nadležnost samostalno donositi odluke u svakoj fazi njegove realizacije. Na taj način izbjegavaju se nepotrebna kašnjenja i zastoji u provođenju promjena.

Korak 4 – Iskoristite feedback poslovnog tima

“Vaš poslovni tim ima ključnu ulogu u provođenju ovih promjena-riječ je o ljudima koji će svakodnevno koristiti nova softverska rješenja, aplikacije i ostale digitalne alate

Uspješna digitalizacija poslovanja zahtijeva potporu svih odjela i upravljačkih razina unutar tvrtke. Upravo zato, pobrinite se da je cijela poslovna organizacija na vrijeme upoznata sa planovima i da shvaća sve prednosti digitalne transformacije.

Vaš poslovni tim ima ključnu ulogu u provođenju ovih promjena. Naime, riječ je o ljudima koji će svakodnevno koristiti nova softverska rješenja, aplikacije i ostale digitalne alate. Pobrinite se da svaki član poslovnog tima ima sve potrebne informacije i jasno razumije koje su njegove obaveze i zadatci. Iskoristite i feedback vašeg poslovnog tima kako bi poboljšali proces donošenja odluka i osigurali potpuni uspjeh čitavog projekta.

Digitalizacija poslovanja-4APP Solution Zagreb

Korak 5- Educirajte i objasnite prednosti digitalizacije

“Veći prihod, ulazak na nova tržišta, jednostavniji IT procesi u prodaji ili rasterećenje korisničke podrške i prodajnog tima koji dobiva više vremena za samu prodaju

Promjene u poslovanju vrlo često uzrokuju zabrinutost čitavog poslovnog kolektiva. Zato nije neobično da pojedinci čak i pružaju otpor njihovoj provedbi. Na vama je odgovornost da svaki odjel upoznate sa prednostima digitalizacije poslovanja te objasnite što one znače konkretno za njih.

Veći prihod, ulazak na nova tržišta, jednostavniji IT procesi u prodaji ili rasterećenje korisničke podrške i prodajnog tima koji dobiva više vremena za samu prodaju. Sve su to prednosti koje trebate otvoreno iskomunicirati i sa poslovnim timom, i sa menadžmentom ali i sa kupcima i dobavljačima.

Korak 6 – Isplanirajte budžet za implementaciju novih rješenja

I ovdje ne mislimo samo na novac, nego i na interne resurse koji su potrebni primjenu novih digitalnih rješenja. Naime, interni resursi također koštaju, a koliko će vam ih trebati ovisi ponajviše o digitalnom rješenju koje tražite  te tvrtki koju izaberete za  njegovu implementaciju.

Naime, neka softverska rješenja su  više automatizirana od drugih. Primjerice, postoje B2B eCommerce platforme za koje vam i dalje treba tim ljudi koji će unositi i provjeravati podatke i narudžbe. S druge strane, pomoću integriranih softverskih rješenja koja koriste podatke koji se već nalaze u vašem ERP sustavu, digitalizacija poslovanja postaje puno jednostavnija i brža.

Korak 7- Definirajte i predstavite kratkoročne i dugoročne rezultate digitalizacije

Kao i kod realizacije bilo kojeg drugog projekta, i kod digitalne transformacije poslovanja može doći do neočekivanih problema i zastoja.  No oni postaju zanemarivi ako imate jasan plan te listu prioriteta.

Potrebna je svakodnevna otvorena komunikacija o zadatcima i obavezama svakog člana tima. Pratite faze projekta, te postavljene vremenske rokove. Ovo pomaže ne samo postizanju većeg angažmana čitavog kolektiva nego i u izbjegavanju pogrešaka i kašnjenja u digitalizaciji poslovanja.

Tražite softverska rješenja koje će vam omogućiti uspješnu digitalnu transformaciju poslovanja? Kontaktirajte nas već danas kako bi vam predstavili najbolja rješenja za jednostavnije i brže poslovne procese.